Herdefinieer het vrouwelijke in het ondernemerschap en doorbreek deze 7 mythes

Zeven keer de mythes in het vrouwelijk ondernemerschap die je ontvangen blokkeren. Let’s go:

> 1: Uplevels? Vrouwelijke initiaties!

Als zelfstandige ken je deze vast: ‘elke level haar eigen devil’. Ik zie uplevels liever als vrouwelijke initiaties. De brengen je niet omhoog, maar dieper naar binnen. Waar je meer ontvangt.

Je werk is wat vervolgens naar buiten gaat. Je bedrijf is de ruimte voor de klant om in te groeit en faciliteert ook jouw continue cyclus van het nieuwe naar boven halen.

Je groeit zo hard als je systeem en hart het kan ontvangen.

Er is geen vrouwelijk veld wat jou laat vallen, als je er eenmaal in bent gestapt. Er is geen universum wat jou laat zakken, wanneer jij je weg naar binnen maakt.

> 2: Manifesteren versus Cultiveren.

Ik zie mezelf als cultiveer-ambassadeur om vrouwen te leren dat niet wij manifesteren maar het leven en universum voor ons. Wanneer wij thuis zijn, in onze vrouwelijke kern.

Misschien merk je ook wel dat manifesteren en mindset je slechts zo ver brengen. Dat waar je te zijn hebt, vraagt dat je het anders doet dan je het deed en dieper gaat in je werk. In jezelf ook, met name. Het leven manifesteert voor je, als jij aanwezig bent. Jouw energie frequentie is wat aanroept, wat creëert en niet andersom.

> 3: Verkopen versus onderneemsters die hun veld coderen

Hoeveel klanten je kan dragen is niet wat jij bedenkt maar afhankelijk van hoe grote transformaties je kan dragen / faciliteren en hoeveel je kan ontvangen. Ontvangen zonder in te storten omdat het teveel goedheid is. De aanwezigheid van de ander in je veld voel je en bewerkt jou ook. Ik heb nog elke keer, met elk nieuw traject wat start, dat ik dit merk en een deel van haar proces zelf ook doorleef.

Wij gaan altijd eerst; zowel onze frequentie als onze opening.

> 4: Een mannelijk waardesysteem versus een vrouwelijke versie

Kies voor een vrouwelijk waardesysteem ipv mannelijk. Hoe voelt het wanneer je je waarde af laat hangen van het inkomen wat je hebt gegeneerd? Ik weet niet hoe jij dat ervaart maar pfoe. Ik ben daar heel snel vanaf gestapt.

De eb is nog niet zo normaal als de vloed; ook al laat de praktijk het je al zien. Want: vrouwelijke groei is niet lineair. Waar koppel je je waarde aan? Is het top in je 90k kwartaal en flop als je een keer 5k binnenhaalt? En: kun je voelen wat er nodig is in de eb? In de leegte? Hoeveel je naar buiten toe kan groeien in de vloed, is de mate waarin je jezelf kan dragen in de eb.

> 5: De vrouwelijke weg is er een die je niet alleen in je bedrijf toepast maar ook daarbuiten

Je kan niet in je bedrijf 100% in de harde lead zijn en vervolgens in je relatie 100% in je yin. Dat is alsof je opschakelt van de 1e naar de 5e versnelling. In de binnenbocht. Die harde lead is geen mannelijke energie. Dat is misschien wel wat je leerde. Het is een schild waarachter jij je werkelijke waarde en codes veilig houdt.

Op termijn put dat uit.

En…voor nuance: geef jezelf ruimte om te proberen, om te voelen wat je frequentie is: het effect van jouw energie, frequentie en ZIJN op de ander. Laat jezelf spelen, begin klein, er is zo’n onuitputtelijk veld voor vrouwen om mee te werken.

> 6: Het hebben van een plan B versus blijven staan tot 5 over 12 (in de o-zo-ongemakkelijke leegte en echt vertrouwen)

Als je hier al even meeleest weet je dat ik mijn huis kocht, mijn baan opzei als single co-ouder en geen financieel vangnet had. Maar dan ook echt niet, er was geen bandbreedte meer in de vorm van krediet op mijn creditcard of rood mogen staan.

Er was geen plan B. Ik ging the full monty. Wat ik leerde was leven in 2 dualiteiten. Mijn coördinatie op waar ik naartoe wilde en aanwezig zijn in het moment. Die kloof leerde ik kleiner maken. Dat kan ik jou ook leren.

Ik heb wel eens de vraag gehad: ‘maar moet ik dan liegen tegen de mensen om mij heen over hoe het gaat’?

Ja soms wel. Het is maar net wat je wil, soms moet je bereid zijn om tijdelijk iets anders te doen zodat je nieuwe condities creëert voor jezelf.

> 7: Je behind-de-scene-frequentie kan niet worden bepaald door tekort, oude verhalen, schaamte.

Dan kun je nog zulke sterke posts, foto’s en de hele rambam hebben; dat is niet genoeg als het gevoel niet matcht. Dit gaat niet over high-vibe maar kunnen werken met wat het leven door je heen wil bewegen in de YOU-vibe.

Je klant kan voelen hoe jij tot jezelf relateert. Jij bent het energetische belichaamde resultaat wat je klant zoekt en die frequentie overruled alles en is zoveel belangrijker dan leuke plaatjes en gelikte marketing.

Je leven is de boodschap; niet alleen wat je post en wanneer, niet wat je denkt en bedenkt over wat aan zal slaan.  Dit gaat over het gehele vrouwelijke spectrum.

Wil je meer?

Op 10 mei is er een live event met geld als centraal thema.
Als je geïnteresseerd bent in een privémentorschap, stuur me dan een mail, dan kijken we of we bij elkaar passen.

Liefs!
Maike

Geplaatst in Embodiment & Energetics, Vertrouwen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *