De manier waarop je bedrijf is opgezet en de invloed op je *vrouw*

Waar klaag je het meest over en waar zit dat (verstopt!) in de opzet van je bedrijf? Ofwel: waar zie je het verhaal dat in je eigen lichaam leeft terug in je bedrijf?

Deze keer wil ik graag stilstaan bij een belangrijk onderwerp: de manier waarop je bedrijf is opgezet en hoe dit invloed heeft op je resultaat. Het verhaal wat in je leeft verhaal – we hebben ze allemaal – is namelijk een poortwachter die tussen jou en je verlangen in staat, tot je die wachter zelf uit jouw verhaal ontslaat.

De centrale vraag:

Waar zit het verscholen en hoe haal je dat weg?

Soms runnen vrouwen hun bedrijf op een manier dat het haaks staat op hoe ze het zeggen te willen.

Het ziet er goed uit, stevig, solide en toch is het niet in lijn met haar diepste verlangens en behoeften. (Dat merk je vooral aan alles aan de achterkant van je bedrijf en in je liefdesleven).

Ze verlangen naar zachtheid, ruimte voor zichzelf en liefde, maar hun verdienmodel is de bottleneck die deze verlangens blokkeert.

Alsof je gevangen zit in de energetische structuur van je bedrijf, waardoor je niet volledig kan voldoen aan je eigen verwachtingen en succes op een manier dat er ook ruimte is voor jou.

‘Euh energetische structuur?’ Ja, een structuur die is als een trauma verbond. Maar dan in je bedrijf.

Onbewust creëer je een ervaring die niet in lijn is met wat je zegt te willen. Vrouwen creëren of opbouwend of afbrekend.

> Wat voorkomt dat die niche met wie jij allerliefst wil werken, jou kan voelen en ook op de diepere laag aanhaakt op jou.

> Het voorkomt ook ruimte die nodig is, om binnen te laten komen wat je wil ontvangen. Om het daadwerkelijk aan te roepen.

Soms is hier ook geen tijd voor, die ruimte is al opgevuld. Dat snap ik, ik ken dat zelf ook heel goed.

Als je gewend bent aan het idee dat je eerst hard moet werken voordat je iets kan hebben, kan het vreemd aanvoelen om ruimte te maken voor jezelf en je verlangens.

In plaats van hieraan voorbij te gaan, is het belangrijk om af en toe uit je bedrijf te stappen, te reflecteren en onderzoeken waar de knelpunten zitten. Zodat het trauma verbond kan helen.

Waar merk je een gevoel van verstikking op, een gebrek aan vrijheid en openheid?
Soms zit dat ook in de manier waarop je social media inzet. De kunst is om niet meteen te roepen dat het niets voor jou is maar om JOUW manier te ontdekken. Er kan veel meer dan je hoofd je vertelt.

Stel jezelf af en toe de volgende vragen:

Waar voelt het niet vrij en open en hoe kan ik dat veranderen?

Waar zie ik het verhaal dat in mijn eigen lichaam leeft terug in de opzet van mijn bedrijf? Deze verhalen kunnen gaan over zelf-afwijzing, jezelf verlaten, er niet mogen zijn… etc.

En de vervolgvraag: hoe kan ik dit veranderen en wie moet ik daarvoor zijn? Als je blijft wie je bent, blijf je krijgen wat je altijd kreeg. Het zit in het voelen van je verlangen en in acties hiermee uitlijnen. En daarbij blijven vervolgens, omdat het geheel jouw waarheid vormt.

Het is essentieel om eerlijk te zijn tegenover jezelf en bereid te zijn om aanpassingen te maken. Ook al voelen ze in het begin spannend en een beetje ongemakkelijk.

Misschien merk je dat bepaalde diensten of producten niet langer bijdragen aan je plezier en vervulling.

Durf deze los te laten, zelfs als je ze gisteren nog hebt gepromoot. Hetzelfde geldt voor je prijzen; wat klopt en wat niet.

Ik doe dit zelf ook. Mijn losse Human Design sessies gaan onder andere offline. Ik had ooit bedacht dat het een prima instap zou zijn maar ik word niet blij van uren design uitwerken, het doorspreken en dat het vervolgens blijft liggen. Je hebt er niks aan en ik nog veel minder. Dus die haal ik het offline. Je Human Design neem ik met alle liefde en plezier mee in ons werk samen.

Het is belangrijk om jezelf niet te verliezen in iets dat je niet gelukkig maakt, waar zwaarte omheen zit. Dat is nooit een sleutel tot duurzaam succes.

Neem de tijd om te onderzoeken welke veranderingen je kan aanbrengen om meer in lijn te komen met je eigen diepste verlangens en behoeften.

Zoek naar manieren waarop je bedrijf een ondersteunende en voedende factor kan zijn in plaats van een belemmering.

Wat is mijn diepste waarheid en waar reflecteert de opzet van mijn aanbod dat nog niet?

Je bedrijf is als een energetisch lijf wat jou ook vasthoudt. Wat vrouwen vaak doen, is er voor uit hollen. Alles vóór denken te moeten blijven.

Welke nieuwe wegen mag jij verkennen dit jaar?

> Wat voelt WAAR om in mijn bedrijf om aan te bieden, wat ik nog niet aanbied, wat ook overvloed creëert in mijn bedrijf en leven?

Een vraag die je denkt zelf te moeten beantwoorden maar niets is minder waar. Gooi de vraag maar eens de lucht in, naar het universum, het leven, naar je god. (Hoe je inzichten bv als je scrolt op insta? Dan zit je in de inspiratie van de ander en niet in die van jezelf.)

Om afleiders en alle voortvloeiende gedoe te voorkomen, moet je kunnen afdalen naar wat ten diepste waar is voor jou. Dat zit niet in je hoofd, maar leeft in je lijf, in je hart, in je soma.

Dat ontmantelen doen we samen. Laag na laag. We installeren (opnieuw) in je lijf en zenuwstelsel zodat je de grootsheid die er voor je is, daadwerkelijk kan toelaten.

Kun je support gebruiken?

1: schrijf je in voor de nieuwsbrief (hieronder) of volg me op Instagram voor dagelijkse tips.

2: kies voor 1:1 privé begeleiding of start met je online programma.

Voor vragen of een kennismaking, kun je me ook altijd mailen: maike@maikemaessen.nl

Liefs!

Ontvang gratis tips en inspiratie:



 

Geplaatst in Vertrouwen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *