7 x vrouwelijk succes: je zakelijke groei staat niet los van jou

7 x vrouwelijk succes: je zakelijke groei staat niet op zichzelf. Ze gaat samen met diep innerlijk werk & cultivatie.

Vaak richt je je op datgene buiten je, zoals het aantal volgers, klanten of likes, die mede bepalen of je succesvol bent. Maar wat als succes niet alleen afhangt van aantallen? Wat als het draait om een diepere verbinding met je verlangens en het verleden dat je met je meedraagt?

Voor een vrouw is het zo: je bedrijf volgt jou en groeit door jou heen.

Succes en voldoening zijn niet buiten je. Ik ga zelfs zo ver dat ik stel: geld is niet buiten je, je cultiveert je groei van binnenuit en je bedrijf breng je bij elke volgende vrouwelijke initiatie. In plaats van: uplevels. De uplevel laat je buiten jezelf kijken en de initiatie laat je naar binnen gaan: daar waar het voor een vrouw te doen is. We zijn letterlijk gebouwd om intern te stretchen alvorens we het in onze realiteit terug zien.

In dit artikel zal ik de energetics verkennen die nodig zijn voor duurzaam succesvol ondernemerschap; voorbij de externe validatie, zonder leeg te lopen en terwijl je je vrouwelijkheid verfijnd.

1. Authentiek delen

Wat de ander naar jou toetrekt is de mate waarin jij jouw werk belichaamt. Van hoe jij – achter de schermen – leeft wat je brengt. Ik hoor wel eens onderneemsters klagen over algoritmes en weinig kijkers… en toch: je weet nooit op wie je impact maakt, we zien niet altijd wie er mee kijken.

Jouw puurheid is wat je aantrekkelijk en magnetisch maakt; je eigen volheid. De energie waarmee je jezelf en je werk zonder excuses de wereld in kan zetten omdat je al die delen van jou geïntegreerd hebt. Omdat je je lijf, je hart, je soma en het meisje voor laat gaan op strategie.

De ander voelt jou, je energie gaat altijd eerst, alles wat geïntegreerd is, is voelbaar voor de ander. Daarna komt je strategie en leren hoe je je verhaal en boodschap zo potent mogelijk weergeeft. Hoe kan jij de ander laten kan merken dat jij weet hoe je diensten aansluiten bij de behoeften van jouw niche? Ook deze vraagstukken kunnen we meenemen we in Allure; mijn 1:1 mentorschap.

2. Emotioneel meesterschap

Om succes te behalen en vast te houden – zonder het vast te zetten – is het essentieel om je verleden te integreren en niet toe te staan dat oude verhalen aan het roer staan van je bedrijf. Een meisje kan immers geen zakelijke keuzes maken. Dat weet je en toch gebeurt het. Je hebt het overzicht niet meer en beweegt van de adelaar naar de schildpad die alleen ziet wat voor zich ligt. Oftewel: van potentieel en expansie naar alles wat er (nog) niet is in 3, 2, 1.

Daar ga je vergelijken, het wordt mistig en je komt tot stilstand.

Voorkom dat je op die plek blijft en daar je keuzes maakt. Je emotionele meesterschap cultiveer je intern. Je energie is wat de kloof dicht tussen waar je bent en waar je verlangt te zijn. Leer belemmerende overtuigingen te laten gaan die je tegenhouden om te groeien. De ruimte tussen wat je nu hebt en wat je verlangt te krijgen, dichten we samen.

3. Focus op de waarde die je brengt en de kracht van een vrouwelijke waardesysteem

Het draait niet alleen om verkopen en diensten aanbieden, maar om de waarde die je creëert voor je klanten. Houd het simpel en deel op verschillende manieren wat je te bieden hebt, zodat je klanten de waarde van je aanbod kunnen voelen. Zorg dat je de belangrijke take-away van je werk helder hebt. Dat is goud waard en vanaf die plek hoef jij niet aan de ander te trekken* om ze dichterbij te krijgen. Plus; je ontwikkelt een vrouwelijke waardesysteem in je bedrijf waarin je jezelf niet afrekent op wat je verkoopt maar op de waarde die je brengt voor de ander. Zo voorkom je dat de eb en vloed – die heel natuurlijk is – je prachtige werk en groei onderuit halen.

*) Noot: dit is geen overnight iets. Dit werk vraagt toewijding en helderheid. Voor snelle resultaten kun je beter naar iemand gaan die jouw schaduwkant binnen 2 minuten helder heeft, dat ben ik niet want ik geloof daar niet in. Plus; inzicht en weten is leuk…het houdt je alleen aan de oppervlakte. Duurzaam succes is altijd aan de andere kant van integratie.

4. Van visie naar belichaamde consistentie

Veel onderneemsters beginnen met een grote visie, maar geraken in het moeras als ze merken dat niet iedereen meteen reageert. Het is belangrijk om je te concentreren op het uitzoeken van dat wat écht VOOR jou werkt (de adelaarsvisie). Op die plek onderneem je actie die in lijn is met je waarheid. Laat je niet ontmoedigen door gebrek aan directe respons (de schildpad) of afleiden door hoe anderen het doen en wat zij laten zien (je kent nooit iemands hele reis).

Focus je op de lange termijn, ook in je strategie op social media; leer je markt goed kennen en je klanten. Zo voorkom je dat je losse flodders afvuurt en meegaat op elke trend.

Voel heel goed of je verschil merkt in wanneer je deelt vanuit ego en wanneer vanuit verlangen. Je verlangen voelt expansief.

5. Omgaan met belemmerende sensaties

Vaak worden vrouwen tegengehouden door ongemakkelijke sensaties zoals schaamte, angst of boosheid. Je wil een verhaal delen op je socials en raakt in een soort bevriezing waar weinig uit je komt. Je wil je prijzen verhogen en ai: schuldgevoel.

Alsof er ergens een rem is, die er eerder niet was. Kun je jezelf vragen hoe oud je was toen je een ervaring had die je koppelde aan dat gevoel? Kun je op dat moment 3 ademhalingen naar je jongere zelf laten gaan? Bewustzijn zorgt ervoor dat je intern nieuwe patronen creëert waar je realiteit /omgeving anders op je gaat reageren. Jij laat oude verhalen los en kan verder groeien. De ander voelt jouw heelheid waardoor ze hun eigen processen (en geld) sneller aan je toevertrouwen.

Dat werk doe je intern, op al die plekken waar je eerder ooit verlaten bent.

6. Innerlijk meisje dichtbij houden

Geef aandacht en liefde aan het deel van jou dat ooit pijn en intensiteit heeft ervaren. Neem je innerlijk meisje mee en ben er voor haar terwijl je verantwoordelijkheid neemt voor je bedrijf. Neem haar bij de hand als je live gaat, als je lanceert, als je een kennismakingsgesprek hebt, als je iets gaat doen waarvan zij terugdeinst.

Leer houden van alle delen van jezelf, inclusief de angst, schaamte en boosheid die je mogelijk hebt ervaren. Zorg voor een routekaart van binnen. Alles wat jij intern kent, een relatie mee hebt en integreert, roept geen spiegels meer op van je omgeving. Je krijgt geen triggers meer, maar je cultiveert op deze manier een uitwisseling die bijdraagt aan je groei en in lijn is met wat je verlangt.

Vrouwen die hun innerlijk meisje aan de oppervlakte kunnen houden, zijn enorm aantrekkelijk voor hun man, wist je dat?

7. Werken met een mentor

Een mentor kan je helpen bij het identificeren en aanpakken van blinde vlekken en support bij het vasthouden van je visie. Dit werk kun je niet alleen – ik niet althans. Kies een mentor die de frequentie belichaamt die jij neer wil zetten en die je tools aanreikt die je krachtiger maken op JOUW manier. Een goede mentor creëert geen kopie van zichzelf maar helpt je op jouw eigen podium.

Duurzaam succes gaat verder dan externe goedkeuring.

Het is nooit buiten je… het draait om authentiek zijn, emotioneel meesterschap, focus op klantwaarde en het omarmen van je innerlijke zelf. Het vereist het doorbreken van belemmerende sensaties en het integreren van je verleden. Werk met een mentor om je te begeleiden op je pad naar succes en groei. Onthoud dat je verlangen altijd aan de andere kant van integratie ligt, en dat je de kracht hebt om je bedrijf (en liefdesrelatie) vorm te geven op een unieke en waardevolle manier.

Kun je hier hulp bij gebruiken?

1: schrijf je in voor de nieuwsbrief (hieronder) of volg me op Instagram voor dagelijkse tips.

2: kies voor privé begeleiding of start met je online programma.

Voor vragen of een kennismaking, kun je me ook altijd mailen: maike@maikemaessen.nl

Liefs!

Ontvang gratis tips en inspiratie:



Geplaatst in Embodiment & Energetics, Vertrouwen, vrouwelijk ondernemerschap, Vrouwelijke Energie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *