Zelfexpressie als duurzame basis voor de groei van je bedrijf

Zelfexpressie is het principe dat je niet alleen helpt bij het uitdragen van je visie; het vormt ook de basis van waaruit jij je bedrijf verder laat groeien. Hoe dat zit, lees je hier.

Wat je doet zal jouw toekomstige klant cognitief prima begrijpen. Dat staat immers op je website, in je bio op je Insta (ook al heb je weinig tekens tot je beschikking – de horror). Iets wat echter meer in de spotlight mag – en waar onderneemsters voor bij me komen – is die diepere laag in je communicatie, je boodschap en je werk.

Je weet dat je energie vóór je spreekt maar hoe zet je dat nu concreet in en laat je het voor je werken?

Zelfexpressie is laten zien wie jij bent, waar je over gaat; je persoonlijkheid, je gedachten, gevoelens. Het is je visie tot leven kunnen brengen op een manier dat de ander op jouw platform komt en voelt: hier moet ik zijn!

En: dat ze niet om je heen draaien maar jou daadwerkelijk inhuren voor hun groei.

We leven in een enorm fascinerende tijd en iets waar ik in geloof is dat je alles naar je eigen hand kunt zetten. Niet vanuit manipulatie of egocentrisme maar vanuit je eigen aantrekkelijke energie.

Dus here we go.

Als ik jou vraag: ‘weet jij wat het is in jou waar de ander zich mee verbindt op de diepere laag?’, wat zou je dan antwoorden?

Niet de meest makkelijk te beantwoorden vraag maar wel een fundamentele.

De antwoorden blijven vaak algemeen. Maar als je de ander wil laten VOELEN wie jij bent en waar je over gaat mag je zelf de verdieping maken.

Iets waar in business veel te weinig aandacht voor is.

Deze vraag gaat over jouw core-energy; je vrouwelijke kern. Iets waar ik vaak aan werk met onderneemsters omdat we zelf die lagen niet altijd kunnen identificeren.

Het mannelijk waardesysteem overheerst nog steeds terwijl het voor een vrouw écht anders werkt.

Wat we er met de paplepel ingegoten kregen is jezelf zien door de ogen van de ander en daar je zelfbeeld op baseren maar hoe wil jij jezelf zien?

Ik zal je helpen een lichtje te schijnen op die vragen vanuit mij en mijn bedrijf. Hierna kun je er je eigen verhaal van maken; lukt dit niet, neem dan contact op.

Mijn bedrijf zoals je het nu ziet ontstond lang geleden. Lang voor de inschrijving bij de Kamer van Koophandel en het geboren laten worden en de buitenwereld.

In mijn innerlijke wereld was het er al. Het was dat innerlijk vuur wat ik af en toe voelde en wat ook weer doofde. Tot ik stap voor stap leerde hoe ik het ook in mijn externe wereld kon leven en tot uiting kon brengen.

Maar hoe kom je nu bij die kern van je bedrijf?

Voor mij is dit een verbeelding geweest.

En afstemming op een diep niveau.

Niet alleen spiritueel; meer nog een emotionele afstemming.

Een verbeelding van hoe ik wilde dat mijn leven is. Van heel praktisch bekijken hoe ik wilde leven met mijn kinderen en hoe ik mijn geld wil verdienen. Tot: hoe maak ik ruimte voor al het andere wat ik verlang en wat er in de energie – de vortex – al is?

Een spirituele afstemming zit meer op je missie, op je ‘why’ en op giving back. Maar een emotionele afstemming ligt dichter bij je lijf, bij je eigen kern, bij ervaren en diep kunnen kunnen voelen. Het ligt bij je eigen levensgeluk.

Dát zijn de sleutels en de magie om echt aanwezig kunnen zijn in het moment en van daaruit laten groeien wat je van het leven wil krijgen.

Bij aanwezig zijn bij jezelf, maar ook bij de eb en vloed die het leven soms is. En je bedrijf trouwens ook. Ik vind het belangrijk dat het waardesysteem in mijn bedrijf niet alleen gebaseerd is op het resultaat; anders zou het vaak niet goed zijn en zou ik onbedoeld in de energie van tekort rondhangen.

De verdieping zit in durven vertragen in een wereld die het andere prijst, in weten welke dagelijkse ervaringen ik verlang maar ook in het neerzetten van mijn mooiste en meest vrije zijn in de wereld om mij heen.

En dat vervolgens via mijn bedrijf uitdragen & hierop kunnen geven en ontvangen.

Ik speelde met vragen als: wat wil ik graag voelen in mijn hart? Wat is mijn ritme?

Mijn ritme is heel vrouwelijk; wij vrouwen hebben een cyclus en we kennen die eb en vloedbeweging intern, maar houden die in ons bedrijf vaak nog tegen. Althans… in mijn bedrijf ken ik periodes waarin het rustiger is en ik ruimte heb voor andere dingen dan doelen nastreven. Groei is niet lineair.

Ik ging verder met vragen als: op basis van welke waarden wil ik mijn succes definiëren? Welke ervaringen horen hierbij? Hoe faciliteer ik dat voor mezelf en wie heb ik daarbij nodig?

Bijvoorbeeld door mij te omringen met mijn eigen vrouwelijkheid en door mij te omringen met spullen en materialen en geuren waar ik oprecht blij van word.

EN WAT NOG MEER?!

Ik wilde stralen en ik wil elke dag mijn eigen ritme kunnen volgen. Ook wanneer ik samen ben met mijn kinderen.

Mijn bedrijf is niet bedacht vanuit een marketingverhaal.

Het komt vanuit mijn kern.

Mezelf steeds afstemmend op: wie is die vrouw die dit al is, heeft en leeft?

Het begon allemaal bij het voor me kunnen zien. Bij voelen hoe zij zich beweegt en die bewegingen steeds meer integreren in mijzelf.

In welke ritme leeft zij?

Wie is zij, in mij?

Hoe kan zij zich via mij uitdrukken en tot leven komen in de wereld?

Een prachtige reis waar ik heel wat parels heb gevonden die ik nooit gehad gezien wanneer ik actiegericht was blijven doen.

Alles wat je ziet is doorleefd en geïntegreerd.

Ik voel mijn bedrijf.

Uiting kunnen geven aan alle lagen van jezelf gaat ontzettend diep en kijkt ook naar hoe je je verhoudt tot wat je werkelijk wilt. Tot in het aller diepste van je ziel, je vrouwelijkheid, je zijn en je wezen.

Dat is wat tot leven mag komen. Eerst van binnen in jou zodat je het via elke cel in jou leeft, ademt en bent….én jou brengt wat je echt verlangt. Omdat je weet wat het is, wat het vraagt van jou en hoe je alles kunt faciliteren voor jezelf.

Wordt het dan nog mooier?! Ja, want wat als je jouw expressie samen laat vallen met:

… het kennen van je eigen vrouwelijke kern; dat is de energie waarin je kunt rusten, waarin vertrouwt en van waaruit je actie neemt.
… de juiste mensen aan te spreken via belichaamde marketing. Je bént de strategie in je bedrijf, daar hoef je niet van alles voor op te tuigen.
… ruimte creëren om de ander van jou te laten kopen. Als iemand van jou koopt; penetreren zij jouw energieveld; receptief zijn als vrouwelijke ondernemer is key. We doen namelijk veel andersom; je denkt de ander te moeten bereiken en te moeten verkopen…waardoor je die ruimte zelf opvult en onbedoeld verkleint. Sales is een energiespel.

Het is zo rijk en ik wil niets liever dan dat jij dit ook zo ervaart.

Vind je het fijn als ik met je meekijk, naar de processen in je bedrijf en leven, je sessies, de groeicurve in je trajecten of naar alles wat leeft in jouw hart?

Voel je vrij om contact met me op te nemen. Je kunt me altijd mailen via maike@maikemaessen.nl of meteen je vrijblijvende gesprek met me inplannen.

Wil je meer? Zo werken we samen:

One Day Retreat
Het oude laten gaan en in de vrijere, meer eigen en afgestemde versie van jezelf stappen. Deze One Day Retreat is een intieme samenwerking waarin we integreren wat was en het nieuwe openen.

De Verdieping:
Voel je weer in de lead van je leven en bedrijf, terwijl je je vrouwelijke kern eert (en je omgeving ook). Dit is mijn signature 3 maanden traject; een prachtige reis die helpt je weer in charge te voelen; over je vrijheid; je lijf, je gevoelsverlangens, het resultaat van je bedrijf, je doen, je sensualiteit, overal. Elk traject is maatwerk en onze tijd samen ben ik volledig gericht op dat wat jij voor ogen hebt voor jezelf.

De Bron:
Exclusieve portal van 12 maanden voor vrouwen die naast expansie ook een diep verlangen kennen naar vrouwelijke, sensuele en energetische verfijning.

LIEFS,

Maike

Geplaatst in Vertrouwen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *