de reis van je klant

Vrijblijvend zijn leidt tot dito resultaat (over de reis van je klant)

Tijdens sessies kijken we altijd naar wat jij verlangt. Wat heel vaak gaat over: ik wil meer klanten van wie ik blij word, die voelen als soulmate klanten.

Hoe zorg je dat je dat daadwerkelijk realiseert?

Want ondernemen is een mooie reis, tegelijkertijd weet je dat zodra je start er ook een andere reis begint. Die van je eigen groei. Helemaal als je persoonlijke ontwikkeling verkoopt.

Als we het hebben over meer klanten willen, dan hoort daar het een en ander bij wat je paraat moet hebben. Zo is er de reis van de klant. Welke stappen doorloopt iemand voor ze daadwerkelijk zeggen: hoi [vul je eigen naar hier in] ik wil me heel graag door jou laten begeleiden / coachen / helpen.

De reis van de klant, de customer journey, vindt haar oorsprong in jou. En niet – zoals de naam misschien suggereert –  in je toekomstige of bestaande klant.

Huh?

Tja, dit is misschien iets anders dan hoe je het leerde in de marketing lessen en ‘hoe we het doen’.

Maar hé, ik teach vanuit het nieuwe paradigma wat uitgaat van het hogere vrouwelijke & vrouwelijk ondernemerschap. Niet vanuit het mannelijke doen doen en nog eens doen.

Natuurlijk heb je dat ook nodig, alleen overdrijven we het nog wel eens.

Hoe dan wel?

Je klant haakt in op jouw energieveld.

De reis van je klant gaat niet alleen over wat zij nodig hebben en ervaren. Het gaat veel meer over helderheid in wat jij komt brengen en hoe je jezelf positioneert vanuit je diepste waarheid. De focus voor jou als vrouwelijke ondernemer mag vanuit jou komen en is niet meteen gericht op wat jij denkt dat je klant allemaal komt halen bij je.

Dit is heel goed om helder te hebben aan de achterkant van je bedrijf,  maar ze vormen niet de basis van je aanbod.

Je klanten komen wel, die zijn er vaak al, ook al zie jij ze nog niet.

En ik weet; er is niets makkelijker dan kiezen voor het snelle geld. Die keuze had ik ook toen ik net mijn loondienst baan had opgezegd en mijn vaste en oh zo fijne inkomen stopte. Ik heb gekozen voor de duurzame weg en daar pluk ik nog altijd de vruchten van.
Die duurzaamheid en authentiek ondernemen komen altijd terug tijdens sessies. Ik had het hier vandaag nog over met één van mijn cliënten. Ze wil haar aanbod uitbreiden met een waardevolle dienst voor terugkerende klanten. Heel slim, want zo zorgt ze voor continuïteit.

Probeer om altijd uit te zoomen en het grote plaatje te zien van wat je komt brengen.

Daarom doen we eerst die stap terug.

Mijn cliënt, zij heeft de klantreis helder, daar hebben we al aan gewerkt. Daardoor weet ze waar deze dienst hoort en op welk punt haar klant aanhaakt en behoefte heeft aan deze dienst. Zo voorkom je dat je iets doet wat jou op de lange baan meer energie en tijd kost dan wat je vooraf had gedacht; omdat je klant eigenlijk iets anders nodig had van jou maar waarvan jij vervolgens wel denkt het te moeten deliveren.

Als je het grote plaatje niet ziet of voelt namelijk, dan ben je eerder geneigd terug te vallen op handelen vanuit tekort. Waardoor je onbedoeld de needs van de ander belangrijker maakt dan de jouwe. Daarom is het vrouwelijke zo belangrijk, dat gaat over vertrouwen en ontvangen, het is niet een rationeel iets maar een manier van zijn.

Ben duidelijk. Vrijblijvend zijn leidt tot een vrijblijvend resultaat; voor jou en voor je klant.

Alles begint bij jou en hoe je jezelf positioneert. Krachtig, vol vertrouwen & uitnodigend.

▽ Hoe blijf je de verbinding met jezelf maken als het resultaat er nog niet is? Stap je terug of naar voren?
▽ Hoe blijf je spaceholder voor je visie en verlangen? Dit is veel meer een inside job dan iet anders.
▽ Voel je helderheid over wat je komt brengen? Je purpose groeit met je mee, blijf flexibel doch stevig gegrond in je acties.
▽ De waarde van wat je brengt kunnen belichamen brengt je zo veel; het helpt je in weten waar je kracht ligt, in wanneer je actie neemt en wanneer je vertrouwt. Vrijblijvend zijn we te vaak nog naar onszelf..en dat houdt meer bij je weg dan je denkt.

Dat fundament is alles en vormt de basis waar je altijd op terug kunt vallen, waar je ook doorheen gaat.

P.S. Wil je concreet aan de slag met krijgen van het leven wat je verlangt terwijl je impact maakt op de wereld om je heen? Kies dan voor de verdieping van 6 weken. Je leest er hier alles over. Ben je benieuwd hoe dit aansluit op jou en je plannen? Mail me via maike@maikemaessen.nl of plan je gratis kennismakingsgesprek.

Liefs,
Maike

Geplaatst in Leiderschap, Persoonlijke ontwikkeling, Uitbreken, Voorleven, vrouwelijk ondernemerschap, Zelfleiderschap.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *